
En aquest projecte ens hem proposat conèixer que és un invent , com es transformen els objectes o se’n creen de nous per donar resposta a les necessitats que la societat va tenint i fins i tot , actualment, per avançar-se als reptes que es preveuen. També ens hem acostat a la figura de l’inventor mitjançant l’Inventors Box del Museu dels Invents de Barcelona, unes caixes amb un munt de propostes que ens fan entendre com son les ments curioses i atrevides, quines habilitats, qualitats i capacitats es posen en marxa per “inventar”.:
- Saber buscar la solució als problemes.
- Ser solidari i pensar en els demés.
- Detectar els objectius i concentrar-se per aconseguir-ho.
- Entendre el present com a oportunitat.
- Mirar el futur amb curiositat.
- Relativitzar la importància dels diners.
- Saber detectar les idees importants.
- Comprendre i entendre el que necessita el món.
- Utilitzar l’humor com a eina per sorprendre.
- Saber que no hi ha res impossible.
- Ser capaç de millorar les coses.
- Simplificar l’ús de la tecnologia.
Al voltant d’aquests objectius hem realitzat moltes activitats i sortides:
Exposició i presentació dels invents que els alumnes han fet
Sortida i treball posterior a l’exposició “99 projectes per millorar el món” del Disseny Hub
Xerrada d’una inventora d’instruments musicals, treballs a la classe sobre els invents més significatius per la humanitat, i tallers variats a Primària:
- Trings that fly
- Invents i natura
- Enigma
- Robòtica amb Scratch i aplicacions d’introducció a la programació
- L’ordinari serà extraordinari
- Pal d’aigua
- Invents del TBO
- Gutemberg i la impremta
- Els egipcis i els vaixells.
I també a Infantil: el telèfon, les maraques, els prismàtics, el taumatrop, el rellotge de sol i les baldufes.
Aquesta feina, les experiències viscudes i compartides queden recollides en les llibretes d’inventor.
I com a cloenda les portes obertes a les famílies per passejar per les classes i també participar en la votació sobre quin invent és el nostre preferit sense el qual no sabríem què fer.