COM FUNCIONEN LES JOGUINES

 TAGA sobre com funcionen les joguines. 


Hem iniciat aquest TAGA parlant de les nostres joguines preferides i comentant si necessiten energia per moure’s i quin tipus d’energia. També hem fet una entrevista a algú de la nostra família per saber amb quin tipus de joguins s’ho passaven bé.

1 Com funcionen les joguines 2n 

 A continuació, el primer que hem fet és jugar amb les joguines de corda Hem fet una hipòtesi de com creiem que eren per dins en un dibuix.

  2 Com funcionen les joguines 2n 
 Després hem experimentat amb les joguines de corda i sobre quina relació existeix entre el nombre de voltes que donem de corda i la distància que recorren. Hem anat als ordinadors i hem fet gràfiques amb les dades que havíem anotat.
  3 Com funcionen les joguines 2n 
 En equips cooperatius hem observat bé la joguina i comentat com funciona: què necessita per funcionar i quins moviments fa. I més tard, les hem obert per comprovar les nostres teories (obrir-les ens ha agradat molt).
  4 Com funcionen les joguines 
 A l’aula de ciències, hem analitzat detingudament com funcionen els engranatges. Si tots giren cap al mateix costat, si donen el mateix nombre de voltes en funció de la seva mida.
  5 Com funcionen les joguines 
 La bicicleta una màquina amb engranatges. La bicicleta és un transport que molts alumnes fan servir i hem reflexionat sobre que és una màquina amb engranatges i una cadena de transmissió.
  6 Com funcionen les joguines 
 Hem parlat sobre fonts d’energia i com nosaltres també podem ser una font d’energia.
  30 
 Per acabar, hem muntat una sessió de construcció de joguines amb l’ajut de famílies de les dues classes. Hem anat comprovant com es transformava l’energia en aquestes joguines. També hem parlat d’una màquina simple com la palanca. Tots ens ho hem passat molt bé.
  29

EL CONTE DE LA CARTERA

 A l’escola, cada curs triem un llibre per llegir plegats. Aquest curs ha estat el “Conte de la cartera”. Versa sobre personatges de contes populars com: “La princesa del pèsol”, “La Caputxeta”, “En Polzet”…

A partir de la història, hem anat recordant els contes amb la seva lectura, la visió d’algun vídeo i portant a terme algunes activitats.

Del conte de “la princesa del pèsol” hem comprovat si realment es nota quan et posen una cosa sota el matalàs i hem construït el seu llit amb set matalassos i el pèsol.

Del conte d’”en Polzet” hem reproduït el rastre de pedretes i l’hem seguit per veure fins a on ens portava.

Del conte de la caputxeta vermella hem organitzat el relat amb imatges i hem inventat i dibuixat el final.

Dels altres contes hem anat fent un dossier de comprensió lectora.

Una altra activitat que hem portat a terme, ha estat a partir d’unes frases soltes, llegir-les, identificar a quin conte pertanyien i endreçar-les.

Per continuar jugant amb frases, ells, en grups, s’han inventat algunes, les han amagat i, en trobar-les, han hagut d’identificar el conte al qual pertanyien.

Aquest llibre ens ha brindat moltes oportunitats. Ha estat una bona elecció.


2n El conte de la cartera

TROBEM UN NOM PER A LA CLASSE. EL PROJECTE DELS OCEANS.

El curs passat vam ser la classe dels volcans i vam estar molt interessats en saber “com funcionaven”, en els tsunamis i els terratrèmols, en la formació dels volcans submarins, en el contacte de la lava amb l’aigua de mar…

  2nB Quan erem volcans

volcaVID_20210408_121647141 
 Aquest curs, hem escollit ser la classe dels oceans. Ho vam votar després que tothom defensés la seva proposta de nom davant els companys i companyes. Es un tema que ens permet parlar de molts aspectes diferents. De moment, estem interessats en els animals marins i sobretot els de les profunditats i en la contaminació d’aigües i platges.

 

2nB Ja som els oceans

JA NEDO!

 Les nenes i els nens de primer han començat l’activitat de piscina!

La participació en aquesta activitat és ja una tradició a la nostra escola, i de la mà de l’Ajuntament de Barcelona i del CEM Can Felipa, permet que tots els infants gaudeixin cada dimecres d’una sessió de natació impartida per personal altament qualificat.

La natació aporta beneficis com ara la millora de la circulació i del sistema cardiovascular i el treball de diferents grups musculars de manera simultània. 

PISCINA

DANSA ARA

 

Després d’un trimestre de treballar amb molt esforç i interès, el passat dimarts 20 d’abril, els nens i nenes de segon van participar al Dansa Ara a l’Estadi Olímpic Lluís Companys juntament amb més de 200 escoles de tota la ciutat. L’activitat es va fer sense públic i seguint les mesures de seguretat i higiene per a la prevenció de la COVID-19.

El gran espectacle va començar amb l’actuació dels ballarins/nes professionals del Conservatori de Dansa de l’Institut del Teatre i dels ballarins/nes de la Companyia Factoria Mascaró. A continuació, va ser el torn dels nens i nenes, que podran posar en pràctica les 5 danses que han estat practicant: Immi Rahat TitsawaqGeneral Bum BumFollia d’EspanyaCarmina Burana, Gopher Mambo  i les duesque van aprendre al mateix espectacle del Dansa Ara: For Children, Vol 1, no 10 Allegro molto i Fjol Sa Gick Jag Med Herrarna i Hagen.

Va ser una experiència molt gratificant en la que els nens i nenes van gaudir d’una jornada molt especial.

DANSA ARA

ENS VISITA LA FLORISTA!

 L’escola, mitjançant la Comissió d’Entorn, treballa per apropar als infants totes aquelles entitats del barri que s’esdevenen força interessants per complementar el treball a l’aula.

A la classe dels Fòssils i dels Volcans de 1r ens ha visitat la Gemma, de la Floristeria Margarita.

La Gemma ens ha pogut explicar quina feina realitzen les floristes i ha resolt un munt de dubtes que tenien els nens i les nenes sobre les plantes i els arbres.

Aprofitant la seva presència, hem fet un taller en el que hem pogut plantar albergínies, cogombres, bledes, pebrots, entre d’altres. També hem après a fer un ram de flors.

Els ha agradat molt el taller i han marxat a casa amb el ram de flors i la seva planta.

Gràcies per visitar-nos.

La florista

Belluga’t en verd!!

A segon hem estat treballant el TAGA PER ON I COM ENS MOVEM. Alguns dels objectius d’aquest projecte són reflexionar sobre la contaminació que provoquen els nostres desplaçaments, conèixer quins mitjans de transport són més verds i actuar per millorar el món en el qual vivim sense deixar de banda el tema de la prevenció de malalties.

Amb aquesta finalitat hem fet una activitat anomenada BELLUGA’T EN VERD que ens ha permès aprofundir en aquestes qüestions. Hem pogut constatar els avantatges de viatjar en autobús en lloc d’en cotxe, hem parlat sobre la contaminació acústica i tot jugant ens hem adonat dels inconvenients que té per a la nostra salut el fet de viure en un lloc contaminat.

Ara ja estem una mica més preparats per poder prendre decisions responsables!

Belluga't en verd

TREBALLEM AMB MATERIALS DE TARDOR

Amb els elements de la tardor que van portar a la classe dels Volcans i a la classe dels Fòssils, es van realitzar unes composicions per grups partint de les obres de l’artista Andy Goldsworthy. Aquest artista a partir d’elements de la natura fa tot tipus de creacions.

Com podeu comprovar els nostres alumnes van fer volar la seva imaginació a l’hora de realitzar l’activitat.

 

materials de la natura