“La feina del mestre és crear un context en el qual la curiositat dels infants, les seves teories i recerques siguin legítimes, i s’escoltin; un context en el qual els infants se sentin a gust i amb confiança; un context en el qual el tret principal és el benestar; un context d’escolta, a molts nivells.”

Carlina Rinaldi
“Aprendre sense currículum”, Infància a Europa, 9, octubre del 2005

Les accions dels infants, el seu joc, les seves reaccions i les seves paraules…ens diuen molt del que volen, del que aprenen, del que senten, del que els interessa. Tot això ens dóna l’oportunitat d’adaptar-nos a les seves necessitats, escolant les seves inquietuds i facilitant-los el camí per aprendre, tenint en compte l’evolució de cada infant. Perquè no hi ha aprenentatge sense motivació ni sense acció, i per això els cedim el paper actiu.

aprendre-a-aprendre

Per fomentar autonomia en l’aprenentatge, generem activitats significatives, properes, gratificants, vivencials, que puguin relacionar amb les seves experiències  prèvies i que tinguin en compte la seva diversitat.

De la mateixa manera treballem de forma globalitzada activant competències diverses perquè siguin capaços de resoldre situacions complexes al llarg de la seva vida, amb pensament crític i creatiu.

Ho fem a través de projectes, racons de treball, mètode científic, donant molta importància a la manipulació, experimentació i reflexió posterior.

un-mon-millor

Apostem per una educació integral, humanista i ètica que ajudi les nenes i els nens a esdevenir persones autònomes, crítiques i compromeses, que participin de forma activa en el seu entorn i en la societat en general i puguin transformar-la.

Vetllem per una comunitat on tothom se senti acollit, escoltat, estimat.

tots-som-escola

Entenem la vida a l’escola com una interacció constant entre els alumnes, les famílies i el barri, de manera que formen part integrant de la nostra comunitat d’aprenentatge. La col·laboració i el contacte amb les famílies és fonamental i per tant, la seva implicació i participació fan possible treballar junts per un mateix objectiu.

aprendre-cooperar

Potenciem el valor de la cooperació com a estratègia d’aprenentatge, com a actitud de vida i com a eina de transformació de l’entorn.

Per portar a terme aquesta filosofia amb els nostres alumnes, des del curs passat, el claustre està participant en el programa Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar de la Universitat de Vic.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Entenem l’avaluació com un instrument que permet al propi alumne ser conscient del seu aprenentatge i autorregular-se, per la qual cosa són imprescindibles l’autoavaluació i l’avaluació entre iguals.

llenguatges

Fomentem el plurilingüisme de manera transversal fent ús de les diferents llengües de manera natural en els diferents moments de l’aprenentatge. Utilitzem els diferents llenguatges: matemàtic, musical, literari, corporal… tant per comunicar-nos com per estimular la creació, tot potenciant la individualitat creativa de cada alumne, la seva imaginació i l’expressió d’emocions en activitats vivencials a partir de diferents propostes.